یورش 197 صهیونیست به مسجدالاقصی در آغاز سال نو عبری  
کد خبر: 3845702
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

یورش 197 صهیونیست به مسجدالاقصی در آغاز سال نو عبری  

گروه بین‌الملل ــ 197 شهرک‌نشین صهیونیست، صبح امروز، 7 مهرماه، همزمان با آغاز سال نو عبری، به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان مقدس را مورد بی‌حرمتی قرار دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطینی «صفا»، از نخستین ساعات صبح امروز، 197 شهرک‌نشین صهیونیست به همراه «یوری آریل»، وزیر سابق کشاورزی رژیم صهیونیستی و «یهودا گلیک»، یهودی افراطی و خاخام راستگرای اسرائیلی، از سمت باب المغاربه وارد صحن‌های مسجد‌الاقصی شدند.
 
شاهدان عینی نیز اعلام کردند که گروه‌های زیادی از شهرک‌نشینان، صبح امروز با حمایت گسترده نیروهای پلیس و اطلاعات رژیم صهیونیستی وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند.
 
این یورش گسترده در پاسخ به دعوت سازمان‌های یهودیان افراطی موسوم به «سازمان‌های هیکل» در روزهای آغازین سال جدید عبری انجام شده است.
 
به گفته شاهدان، صهیونیست‌ها تحت محافظت نیروهای پلیس و نیروهای اطلاعاتی لباس شخصی که در لباس‌هایشان دوربین‌هایی کار گذاشته شده بود، وارد مسجدالاقصی شدند.
 
این درحالی است که ده‌ها نفر از نمازگزاران فلسطینی با برگزاری نماز و تلاوت قرآن به‌ویژه در صحن‌های نزدیک به باب‌الرحمة از ورود صهیونیست‌ها جلوگیری کردند.
 
سازمان‌های هیکل موهوم، دیروز، 6 مهرماه، از همه شهرک‌نشینان خواسته بودند که شب عید آغاز سال نو عبری در گروه‌های گسترده به مسجدالاقصی حمله‌ور شوند.
 
در همین راستا، جنبش اسلامی بیت‌المقدس، شنبه شب از همه فلسطینیان و اهالی قدس و سراسر فلسطین اشغالی خواست تا حضور مستمر خود در مسجدالاقصی را از روز یکشنبه تا پایان ایام عید سال جدید عبری، افزایش دهند.
 
انتهای پیام

captcha